Familien Wanzenried’s hjemmeside

• En ekstra lille ferie

Efter 2,5 dage på arbejde trængte vi igen til ferie. Zita blev afleveret hos mormor og morfar og vi satte kursen mod Esbjerg.

• På gensyn Italien

Dagen startede tidligt da vi skulle være i lufthavnen kl. 7.00. Vi fik med lidt besvær fundet det rigtige sted at aflevere bilen og turen hjemad gik planmæssigt. Tak for 14 skønne dage i Italien. Dagens gode råd: Tank bilen før du kører af motorvejen. Der er åbentbart ikke tankstation i lufthavns området.

• Mor elsker at se kirker

Dagen startede med regn, lyn og torden. En helt ny fornemmelse – men den varede ikke længe Dagens første udflugt gik igen til Amelia hvor mor (og far) gerne ville se flere kirker og gense katedralen. Ren teenage mishandling da katedralen ligger helt oppe på toppen af bjerget og der var meget varmt. De andre…

• Vandfald der kan slukkes?

Dagens udflugt gik til ‘Cascata delle Mamore’. Det er verdens højeste menneskeskabte vandfald med et samlet fald på 165 meter. Skabt af romerne for mere end 2000 år siden. Da vi købte billetter fik vi forklaret noget vi ikke helt forstod. Det eneste vi fik fat i var at vores billet kunne bruges hele dagen…

• Total afslapning i poolen og aften besøg 🦎

I dag havde vi ikke lyst til at køre på tur så vi blev på Agriturismo Marinella og nød den dejlige kølige pool med flydende drikkevarer. Vi bestilte igen aftensmad ved vores italienske værter. Vi fik en dejlig forret der hed Panzanella. Herefter en skøn pastaret og til sidst svinekød med tomatsalat. Efter en aftentur…

• Vi går under jorden

I dag var endnu en meget varm dag med temperaturer over 40 grader. Vi valgte at køre til Orte som er en lille by højt oppe på et bjerg. Under byen er der mange tunneler der helt frem til det 19. århundrede har været brugt som vand cisterner. Der var dejligt køligt så længe vi…

• Shopping med air conditioning

I dag var der meldt over 40 grader så vi besluttede os for at køre til Terni og besøge shoppingcentret Cospea. En dejlig dag i kølige butikker hvor alle fik købt lidt tøj med mere. God aftensmad blev det til inden den lille Fiat kørte hjemad med et lille fotostop ved en skøn solsikkemark. Dagens…

• En varm gåtur

Dagens plan var en lille vandretur langs floden. Vi nåede dog ikke helt så langt som planlagt da det simpelthen blev for varmt. Vi nåede dog at møde en stor flodkrebs inden vi returnerede hjem til poolen. Om aftenen gik turen igen til Amelia hvor vi tidligere havde udset en hyggelig restaurant.Vi blev bestemt ikke…

• Amelia

Den nærmeste by er Amelia som har godt 10.000 indbyggere. Den gamle del af byen er omkranset af en bymur. Inde i byen er der en virkelig hyggelig atmosfære og meget smalle gader. Øverst i byen ligger Cathedralen Santa Firmina. Den er stor byens størrelse taget i betragtning og meget smuk indvendigt. Resten af dagen…

• Ud på landet…

Vi checkede ud fra campingpladsen og tog med bus til lufthavnen for at hente vores udlejningsbil. Umiddelbart en nem opgave – men det er det ikke når de ikke vil acceptere erstatnings kørekort fra Danmark. Men så burde det da være nemt at skifte fører af bilen. Nej uha nej. Det krævede adskillige telefonopkald, annullering…